Eksamen/IB exams

To jenter hjelper hverandre med lekser.

Eksamen (ST) VÅREN 2023:

Vg1: Ca. 20% av elevene trekkes til én skriftlig, muntlig eller muntlig-praktisk eksamen

Vg2: Alle elever trekkes til én skriftlig, muntlig eller muntlig-praktisk eksamen

Vg3: Alle elever trekkes til tre skriftlige og én muntlig eller muntlig-praktisk eksamen. Alle skal ha skriftlig eksamen i norsk hovedmål / norsk for elever med kort botid.

Skriftlig eksamenstrekk kunngjøres 12. mai kl. 9:00.

Første eksamensdag er fredag 19. mai (norsk sidemål / forberedelsesdag norsk for elever med opplæring etter læreplan kort botid). Merk at 19.5 er en "inneklemt dag", og fridag for elever som ikke er trukket til eksamen.

17.-21 mai er langhelg, men Vg3-elever må ikke bestille turer som ikke kan avbestilles denne helgen.

Vedlagt oversikt over eksamensdato

Muntlig eksamensdager på Blindern vgs

Muntlig eksamen foregår 8. juni (vg3), 13. juni (vg3), 16. juni (vg1 og vg2)

Kunngjøring av muntlig eksamen foregår kl 9.00 to dager før eksamensdagen.

Alle klasser har fått eksameninformasjon i april/mai.

Relevante lenker:
Sentral informasjon fra Utdanningsdirektoratet

IB Examination session will start on the 1st of May 2023

Students will sit for exams every day until the 18th of May 2023.

All IB exams will take place on the 1st floor of  the C-corridor. Access to  this part of the school will be prohibited during the exam session to all other members of the school community.

To the attention of all Blindern vgs' students who normally have class  in C1A, C12,C13 and C14 an alternative  room plan will be available at the entrance of the C-corridor.