Digitalt foreldremøte om russefeiring

ikon

Osloskolen inviterer alle foreldre i 10. trinn og i videregående til et direktesendt, digitalt foreldremøte om russetid.

Noen elever planlegger russetiden allerede på ungdomsskolen, og på noen skoler preger russetiden alle de tre årene på videregående. Det kan påvirke både vennskap og skolemiljø. I tillegg opplever mange elever et enormt press fra kommersielle aktører, både gjennom tvilsomme kontrakter og kjøpepress av ulike produkter.

Både elever, foreldre og myndigheter ønsker å snu en dårlig trend og jobbe for en mer inkluderende russefeiring – der de kommersielle aktørene får mindre makt.

På foreldremøtet løfter vi noen av utfordringene med russetiden. Vi vil legge spesielt vekt på hvordan de kommersielle aktørene prøver å påvirke ungdommen vår, og hva dere foreldre kan gjøre. Russetiden er i endring, og vi vil fortelle hvilke endringer som kommer de neste årene.

Bli med på møtet her!

Disse treffer du:

• Ivar Brandvold, forfatter av boka "Fitte og diesel"
  • Karianne Stordal, mor og administrator av Facebook-gruppa "Russeforeldre på 2020-tallet"
  • Elever fra Oslorussens Hovedstyre
  • Tone Fairway, rektor ved Oslo Handelsgymnasium