Møt våre elever

2 elever på ST og IB

Hvorfor valgte dere Blindern VGS?
-        Natalie valgte Studiespesialiserende (ST) fordi skolen ligger nærme der hun bor og fordi hun ønsket å bli kjent med nye folk. Lars Torstein valgte Blindern vgs fordi de hadde IB-linje som han var interessert i, og fordi skolen var relativt lett å komme seg til. Han har også kompiser som går her.

Hvilke fag liker dere best?
-        Lars Torstein liker spesielt samfunnsfag, eller Individuals and societies, som det heter på IB, best. Matte og naturfag er også gøy. Natalie liker godt samfunnsfag og kroppsøving.

Hva er det beste med miljøet på skolen?
-        Natalie synes det beste med skolemiljøet er at elevene er sosiale og åpne for nye mennesker. Lars Torstein liker aktiviteter i midttimene. Begge to setter pris på ulike prosjekter, og gjerne når ST og IB arbeider sammen, slik de begge nettopp har hatt.

Vil dere anbefale andre å begynne?
-        Begge kan anbefale Blindern vgs, enten ST eller IB. De opplever sosiale elever og gode lærere.

Jeg har blitt kjent med nye elever, sier Hoai-Trinh Thi Cao på IB-linja

blobid0.png

Hvorfor valgte du Blindern VGS?
-        Jeg valgte IB-linja fordi skolen formidlet informasjon om linja på en god måte, og lærerne virket erfarne. Jeg fikk informasjonen jeg trengte i løpet av de første skoleukene, så oppstarten kom ikke som et sjokk på meg.

Hvilke fag liker du best?
-        Global Politics var et fag jeg ikke hadde før jeg begynte på IB PÅ Blindern vgs. Dette er et av mine favorittfag fordi vi snakker om dagens politikk og hendelser som er relevante for vår aldersgruppe.

Hva er det beste med miljøet på skolen?
-        Alle på IB-linja er kjempehyggelige å snakke med, og det er lett å bli kjent. Alle har ulike bakgrunner, så det er mye spennende å snakke om. De fleste av oss har ganske like mål for fremtiden, noe som er med på å skape et fellesskap.

Vil du anbefale andre å begynne? Hvorfor?
-        Jeg valgte IB-linja fordi jeg har lyst til å studere i utlandet og anbefaler dette for elever som ønsker å ta studier utenfor Norge. Mange syntes IB kan være utfordrende, men her lærer man selvdisiplin og hvordan bruke tiden godt.Vi får masse hjelp underveis av både lærere og venner!