Info om standpunkt, eksamen og klagerett 2017

Skolen hadde orienteringsmøte 29. mars for foresatte på vg3 om russetid, standpunktkarakterer og eksamen våren 2017. Formålet er å gi innsikt i sluttvurdering, eksamen, vitnemål, klagerett og –frister.

I ukene 17-19 vil alle klasser få informasjon om standpunkt, eksamen og klagerett. Disse presentasjonene ligger vedlagt.

Det skriftlige eksamenstrekket kunngjøres fredag 12. mai, og skriftlig eksamen starter 19. mai. Oversikt over eksamensdato våren 2017 vises nedenfor.

Heldagsprøvene har vært god trening til eksamen, i forhold til faglig fordypning, prøverutiner og -reglement og de digitale løsningene. Slik skal elevene kunne være godt forberedt på eksamenssituasjonen. Samtidig er heldagsprøvene viktig for sluttvurderingen i fagene.

Skolen legger med dette til rette for tydelig informasjon om eksamen i forkant av eksamensperioden, både i møter med elever og foreldre, og på skolens hjemmeside.

Lenkene under viser til informasjon som er formidlet til elever og foreldre, samt ytterligere detaljer fra Utdanningsdirektoratet.

Minner om obligatorisk oppmøte dagen før muntlig eksamen

VG3 Eksamensinfo

VG2 Eksamensinfo

VG1 Eksamensinfo

Info om eksamen fra Utdanningsdirektoratet

Klage skriftlig eksamen - skriftlig med underskrift.  Leveres skolen. Frist vg3: 29.6.2017.

Klage standpunkt - skriftlig begrunnet klage med underskrift. Leveres skolen. Frist vg3 og vg2: 29.6.2017

Frist hurtigklage vg3: 23.6.2017